logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۱۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان:

مرکز سلامت در راستای حمایت از دختران در معرض آسیب شکل گرفته است

مرکز-سلامت-در-راستای-حمایت-از-دختران-در-معرض-آسیب-شکل-گرفته-است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: مرکز بازپروری و مرکز سلامت در راستای حمایت از زنان و دختران در معرض آسیب شکل گرفته است که بتوان صیانت از دختران و زنانی را داشت که بنا به دلایلی از محیط خانواده جدا شده و احتمال بروز آسیب برای آنها وجود دارد.

 سلمان حسینی امروز در گفت وگو با خبرنگار موج رسا;یکی از اقدامات در حوزه امور آسیب دیدگان را حمایت و صیانت از زنان و دختران در معرض آسیب دانست و، اظهار داشت: سعی شده است تا با ارائه خدمات مددکاری و اقدامات بازپروری شرایط زندگی را برای این افراد تسهیل و آنها را وارد محیط خانواده کرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان مدت زمان نگهداری زنان و دختران در معرض آسیب را 6 ماه دانست و گفت: دختران کمتر از 18 سال در خانه سلامت حداکثر به مدت 6 ماه نگهداری شده و طول این مدت انجام کارهای مددکاری برای این افراد انجام می شود تا بتوان آنها را دوباره به محیط خانواده برگرشت داد.

وی فعالیت خانه بازپروری را نگهداری از زنان و دختران بالای 18 سال دانست و تاکید کرد: با فراهم کردن امکان نگهداری از این افراد در خانه بازپروری سعی شده است تا با ارائه خدمات روانشناسی و مددکاری بخشی از مشکلات این افراد را مرتفع و از بروز آسیبهای بیشتر به این افراد جلوگیری کرد.

حسینی یکی از راه های ارتباطی برای ارائه گزارش در این خصوص را تماس با خط اورژانس اجتماعی 123 اعلام کرد و ابراز کرد: افراد در صورت مواجه با مواردی از همسر آزاری، کودک آزاری و یا مسائل حاد خانوادگی می توانند با شماره گیری 123 از خدمات خط اورژانس اجتماعی بهره برند.

وی افزود: خط 123 به عنوان یک خط ارجاع بوده و در صورت مواجه با مواردی از همسر آزاری، کودک آزاری اعزام به محل صورت گرفته و خدمات متناسب با وضعیت فرد توسط مددکاران به افراد داده می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: در صورت نیاز مددکاران با هماهنگی نیروی انتظامی مداخله کرده و در صورت نیاز دختران و زنان در معرض آسیب به خانه های بازپروری و خانه سلامت ارجاع داده می شوند./ک

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر