logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۱۲۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون میراث فرهنگی زنجان خبرداد

معرفی ظرفیت های گردشگری در هفته فرهنگی استان زنجان /نمایشگاه صنایع دستی زنجان برگزار می شود

معرفی-ظرفیت-های-گردشگری-در-هفته-فرهنگی-استان-زنجان-نمایشگاه-صنایع-دستی-زنجان-برگزار-می-شود

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در هفته فرهنگی شهرستان های مختلف زنجان ظرفیت های گردشگری معرفی می شود.

نظری امروز در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; ، اظهار داشت: در قالب هفته فرهنگی شهرستان های استان، برنامه های مختلفی در زنجان برگزار می شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه های مختلف در شهرستان ابهر،خاطرنشان کرد: مستند سازی و معرفی جاذبه های گردشگری،برپایی نمایشگاه صنایع دستی،تجلیل از صنعتگران برتر، اجرای برنامه های سنتی و آئینی در موزه ابهر،برگزاری نمایشگاه توانمندی های شهرستان،برگزاری مسابقات بومی - محلی و برگزاری رویداد استار آپ از برنامه های پیش بینی شده است.

این مسئول با بیان اینکه در خدابنده جشنواره غذاهای محلی و نمایشگاه آثار بومی و محلی برگزار می شود، ادامه داد: استفاده از ظرفیت انجمن تعزیه و برپایی جشنواره موسیقی محلی از برنامه ها در این زمینه است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از اجرای برنامه های فرهنگی از جمله برگزاری جشنواره،نمایشگاه و برنامه های آیینی در شهرستان خرم دره خبرداد و بیان داشت: با توجه به ظرفیت های موجود این هفته فرهنگی می تواند به نحو مطلوبی برگزار شود.

نظری از برگزاری جشنواره عشایر،صنایع دستی و ساخت مستند در خصوص مشاهیر زنجانی خبرداد و گفت: معرفی کارآفرینان نمونه گردشگری و صنایع دستی و برگزاری تور یک روزه گردشگری از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: جشنواره طبخ ماهی،عرضه محصولات کشاورزی و صنایع دستی،برگزاری جشنواره آش و بازی های بومی و محلی در شهرستان ماهنشان برگزار می شود.

این مسئول از برگزاری جشنواره زیتون در شهرستان طارم خبرداد و گفت: در شهرستان ایجرود نیز نمایشگاه دستاوردهای صنایع دستی برگزار می شود.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر