logo
امروز : پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۰۸۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وزیر بهداشت:

عدم اجرای طرح تشکیل پرونده‌های الکترونیک زیان‌های فراوانی را متوجه نظام سلامت کرد/ 97 درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود

عدم-اجرای-طرح-تشکیل-پرونده‌های-الکترونیک-زیان‌های-فراوانی-را-متوجه-نظام-سلامت-کرد-97-درصد-نیاز-دارویی-کشور-در-داخل-تولید-می‌شود

وزیر بهداشت گفت: عدم اجرای طرح تشکیل پرونده‌های الکترونیک زیان‌های فراوانی را متوجه نظام سلامت کرد که که اجرای این طرح تا آخر بهار امسال عملیاتی می‌شود.

به گزارش موج رسا; سعید نمکی امروز در آئین افتتاح 50 پروژه بهداشت و درمان استان زنجان با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه سلامت اظهار کرد: در واکسیناسیون پوشش 100 درصدی داشتیم و 97 درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود.

وی با اشاره اینکه 18 هزار خانه بهداشت در کشور فعالیت دارند، ابراز کرد: 140 دانشجو در مقاطع عالی علوم پزشکی فراغ التحصیل شده‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به عبور از بیماریهای واگیردار عنوان کرد: با وجود اینکه کشور ما به دلیل تنوع اقلیمی با برخی از بیماریهای واگیردار از جمله سالک درگیر است اما بعد از این مرحله بیماریهای غیرواگیر شیوع داشته که بسیار پرهزینه نیز بوده است.

وی با اشاره به اینکه 25 استان کشور درگیر سیل بودند، خاطرنشان کرد: با وجود این حجم از گستردگی سیلاب اما یک مورد اپیدمی بدون کمک خارجی در کشور روی نداد که در نوع خود یک رکورد است که این موضوع را نمایندگان بهداشت جهانی هم می‌دانند که نشان دهنده همکاری بین بخشی و فراهم بودن زیرساختها در کشور است.

نمکی با بیان اینکه بسته‌های خاص طرح تحول سلامت از جمله حمایت از بیماران خاص، حضور پر رنگ پزشک و پیراپزشک در مناطق کم برخوردار با هدف کاهش هزینه‌ها ادامه می‌یابد، افزود: ما مصمم به ادامه اجرای طرح تحول سلامت هستیم.

وی با اشاره به برنامه وزارت بهداشت برای اجرای طرح جلوگیری از پوسیدگی دندان گفت: دو هزار و ۲۰۰ دندان‌پزشک و ۳ هزار و ۶۹۹ یونیت در اختیار اجرای این طرح قرار دارند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه آگاه سازی مردم در خصوص فشار خون از جمله برنامه‌های دیگر وزارتخانه در امر پیشگیری است، اظهار کرد: این طرح را 27 اردیبهشت ماه آغاز خواهیم کرد.

وی بیان کرد: از دیگر طرح‌های وزارت بهداشت در حوزه پیشگیری از بیماری‌های خاموش جلوگیری از دیابت و چاقی بوده که در این راستا تغییر سبک زندگی با اجرای برنامه‌های عملیاتی دنبال می‌شود.

نمکی مدارس و دانش‌آموزان را جامعه هدف برنامه‌های پیشگیری وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: عدم اجرای طرح تشکیل پرونده‌های الکترونیک زیان‌های فراوانی را متوجه نظام سلامت کرده که اجرای این طرح تا آخر بهار امسال عملیاتی خواهد شد.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۸
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۳
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۵
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۷
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۵
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۳