logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۰۵۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان:

تاسیسات آبرسانی روستاها بیش از 49 میلیارد ریال خسارت دیدند/ مشکل آب شرب 32 روستای خسارت دیده استان زنجان برطرف شد

تاسیسات-آبرسانی-روستاها-بیش-از-49-میلیارد-ریال-خسارت-دیدند-مشکل-آب-شرب-32-روستای-خسارت-دیده-استان-زنجان-برطرف-شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با اشاره به خسارت تاسیسات آبرسانی در روستا در بارشهای اخیر گفت: در اثر بارشهای اخیر مشکل آب شرب 32 روستای خسارت دیده استان زنجان برطرف شد.

رضا کابلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل در برخی از روستاها در هفته گذشته به تاسیسات آبرسانی 32 روستای استان زنجان با 5 هزار و 82 خانوار خسارت وارد شده بود.

وی تصریح کرد: خسارت ناشی از سیل به تاسیسات آبرسانی روستاهای استان بالغ بر 49 میلیارد و 709 میلیون ریال برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با اشاره به اینکه با این خسارتها آب شرب در برخی از روستاها با مشکل مواجه شد عنوان کرد: عمده خسارت وارده به خطوط انتقال، شبکه توزیع و منابع تامین آب است.

وی خاطر نشان کرد: خطوط انتقال و قنوات که در اثر وقوع سیل تخریب و با گل و لای انباشته شده بود در حال حاضر به صورت موقت بازسازی و لایروبی شده است.

کابلی با تاکید بر اینکه در حالح حاضر اهالی روستاهایی که آب شرب آنها با مشکل مواجه شده بوده از آب شرب سالم بهره مند هستند، تصریح کرد: روز حادثه آبرسانی سیار در محل‌های مورد نیاز انجام شده و درحال حاضر نیز آب شرب سالم برای مشترکین برقرار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: تعمیر و بازسازی تاسیسات آبرسانی روستاهای خسارت دیده در جهت برقراری مطلوب و عادی جریان آب در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ایجرود با 13 روستا بیشترین خسارت را دیده است، تصریح کرد: مجتمع آبرسانی جامع السراء شهرستان ایجرود با 6 روستای تحت پوشش که در اثر بارندگی‌های اخیر دچار مشکل شده بود در حال حاضر آب آشامیدنی سالم پس از شستشوی مخازن و خطوط انتقال و بعد از تاییدیه شبکه بهداشت آب روستاها وارد مدار شده است.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر