logo
امروز : جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۰۵۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم خبرداد

آغاز برداشت بالغ بر 8 هزار تن کرفس از مزارع شهرستان طارم

آغاز-برداشت-بالغ-بر-8-هزار-تن-کرفس-از-مزارع-شهرستان-طارم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم از آغاز برداشت کرفس در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: پيش‌‌بيني می‌شود کشاورزان طارمی امسال از سطح 140 هكتار، 8 هزار و 400 تن کرفس برداشت و روانه بازار کنند.

مجتبی اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه سال زراعی جاری تعداد 120 نفر بهره‌بردار طارمی مشغول كشت و كار محصول كرفس بوده و از اين طريق كسب درآمد می‌کنند، اظهار کرد: ميزان درآمد ناخالص حاصل از توليد کرفس در شهرستان طارم بالغ بر 100 ميليارد ريال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه کرفس توليدي شهرستان طارم همه ساله علاوه بر تامين نياز استان به ساير استان‌ها و همچنين به كشورهاي حوزه خليج فارس صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: كاليفرني و فريموس ارقام مورد کشت کرفس در طارم به شمار می‌رود.

اسکندری اجراي برنامه‌‎هاي آموزشي، توليد برنامه‌هاي تلويزيوني، بازديدها و ارائه توصيه‌هاي فني، تامين نهاده‌هاي مورد نياز و نشاء سالم توسط شرکت‌هاي خدمات  کشاورزي را از جمله اقدامات مديريت جهاد كشاورزي شهرستان طارم در زمینه محصول کرفس برشمرد و بیان داشت: کرفس داراي خواص دارويي زيادي است که از جمله آن‌ها می‌توان به درمان بيماري‌هاي کليوي، کم خوني، فشارخون بالا و آسم اشاره کرد.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر