logo
امروز : جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۰۵۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان به موج رسا خبر داد

اجرای طرح واکسیناسیون دامها در مناطق مستعد وقوع سیل در استان زنجان/ وضعیت خوبی از نظر کنترل بیماریهای دام و طیور در استان داریم

اجرای-طرح-واکسیناسیون-دامها-در-مناطق-مستعد-وقوع-سیل-در-استان-زنجان-وضعیت-خوبی-از-نظر-کنترل-بیماریهای-دام-و-طیور-در-استان-داریم

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از اجرای طرح واکسیناسیون دامها در مناطق مستعد وقوع سیل در استان زنجان خبر داد.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا;اشاره به مشاهده بیماری مشمشه در برخی مناطق کشور اظهار کرد: این بیماری بیشتر در اسب‌ها مشاهده می‌شود که خوشبختانه در زنجان موردی از این بیماری مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه چند سال گذشته موردی از این بیماری را در استان زنجان داشتیم، ابراز کرد: طبق پایش‌های ما اکنون هیچ گونه موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه وضعیت خوبی از نظر کنترل بیماریهای دام و طیور در استان داریم، عنوان کرد: واکسیناسیون در استان انجام شده و کارها با روال خوبی پیش می‌رود.

وی بیان کرد: با وجود اینکه در استانهای همجوار از جمله آذربایجان چند مورد آنفولانزا مشاهده شده اما در استان زنجان موردی از بیماری وجود ندارد.

حاج‌کاظمی با بیان اینکه با وقوع سیل برخی از بیماریها مستعد گسترش هستند، افزود: بر این اساس ما در مناطقی که نردیک رودخانه‌ها هستند یکسری واکسیناسیون‌هایی را در نظر گرفتیم که به صورت فراگیر در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه بحث سیاه زخم از جمله موردهای قابل ذکر است، گفت: ما این آمادگی را داریم تا پیشگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهیم.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه ما براساس پروتکل‌های مربوط به سیل اقداماتی را انجام می‌دهیم، اظهار کرد: بیماری که ما در زنجان باید حواسمان نسبت به آن جمع باشد، بیماری شاربن است.

وی با بیان اینکه ما واکسیناسیون را در برخی از مناطق استان مانند طارم آغاز کردیم، ادامه داد: این واکسیناسیون در سایر مناطق همچنان ادامه دارد.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر