logo
امروز : جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۰۵۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس پیش‌بینی جوی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان:

پیش‌بینی امواج ناپایدار تا پایان هفته در استان زنجان/ میانگین بارندگی در استان زنجان 94 درصد افزایش یافت

پیش‌بینی-امواج-ناپایدار-تا-پایان-هفته-در-استان-زنجان-میانگین-بارندگی-در-استان-زنجان-94-درصد-افزایش-یافت

رئیس پیش‌بینی جوی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به وضعیت بارشها در استان زنجان گفت: میزان بارشها در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 94 درصد افزایش یافته است.

صونا صرفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت بارشها در استان زنجان اظهار کرد: بیشترین بارشها مربوط به شهر قیدار با 11 میلیمتر بوده که در شهر زنجان نیز میانگین بارشها 3.5 میلیمتر بوده است.

وی تصریح کرد: میزان بارشها در سال جاری 300 میلی متر بوده است افزود: میزان بارشها در سال گذشته در مدت مشابه 155 میلی متر و در بلند مدت نیز 210 میلی متر بوده است.

رئیس پیش‌بینی جوی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان میزان بارشها امسال در استان زنجان نسبت به سال گذشته 94 درصد و نسبت به بلند مدت 43 درصد افزایش داشتیم افزود:

وی با اشاره به وضعیت هوای استان زنجان در طی این هفته در سطح استان بیان کرد: طی این هفته امواج ناپایدار را در سطح استان پیش‌بینی شده است.

صرفی عنوان کرد: مطابق این ناپایداریها بارشهای رگباری و رعد برق در مناطق مختلف استان زنجان پیش‌بینی شده است.

رئیس پیش‌بینی جوی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه احتمال اینکه ناپایداریها در بعد از ظهر بیشتر است بیان کرد: حجم بارش روزانه یک تا 5 میلی متر است.

وی خاطر نشان کرد: این میزان بارش روزانه برای روز سه شنبه یک تا 10 میلی‌متر هم می‌تواند برسد.

صرفی عنوان کرد: طی چند روز آینده ممکن است وزش بادهای شدیدی را هم داشته باشیم و وزش باد در برخی از مناطق ممکن است به 40 تا 50 کیلومتر بر ساعت بر هم برسد.

وی بیان کرد: در برخی از نقاط استان نیز پیش‌بینی می‌شود بارشها به صورت تگرگ باشد.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر