logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۷
[ شناسه خبر : ۱۰۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
دادستان زنجان:

قوه قضاییه وابسته به هیچ حزب و گروهی نیست / با تخلفات و جرائم انتخاباتی به شدت برخورد میکنیم

-قوه-قضاییه-وابسته-به-هیچ-حزب-و-گروهی-نیست-با-تخلفات-و-جرائم-انتخاباتی-به-شدت-برخورد-میکنیم

دادستان زنجان گفت: از مهمترين و كليدي ترين عوامل مؤثر درحضور پرشور و حداكثري آحاد مردم در انتخابات رعايت «اخلاق انتخاباتي» از سوي كانديداها و تمام عوامل و دست­اندكاران دخيل در امر برگزاري انتخابات است.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام و المسلمين حسن مظفري در جلسه­ ستاد پيشگيري و رسيدگي به جرائم وتخلفات انتخاباتي استان كه با حضور برخي مديران ، نمايندگان رؤساي ادارات ، دادستان هاي شهرستان و رئيس پليس فتا تشكيل يافته بود اظهار داشت: فسلفه تشكيل اين ستاد پيشگيري و رسيدگي به تخلفات و جرائم انتخاباتي در راستاي برگزاري صحيح يك انتخابات پرشور و نهايتاً نمايش مردم سالاري ، اراده ملي و سياسي مردم عزيز به جهانيان مي­باشد.

دادستان مركز استان با تأكيد بر فرمايشات مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) در بحث رعايت اخلاق انتخاباتي افزود: پايبندي و التزام عملي نامزدهاي انتخاباتي و عوامل اجرايي انتخابات به قواعد و اصول يك رقابت سالم و اخلاق محور توصيه­ي اكيد ،مكرر وصريح رهبر عظيم الشأن انقلاب اسلامي در تمام انتخابات در ادوار گذشته بوده معظم له در همين خصوص مي­فرمايند: «ملت ما اهل اخلاق و معنويت و عاطفه است و نگذاريد كه فضاي انتخاباتي فضاي كدورت شود»

مظفري خاطر نشان كرد : رعايت اخلاق انتخاباتي يقيناً يكي از مطالبات اصلي مردم شريف هست و پايبندي به موازين اخلاقي خود عامل مؤثر د ر حضور حداكثري مردم خواهد بود.

دادستان زنجان با تأكيد بر اهميت و لزوم رعايت اصول اخلاقي در ايام تبليغات انتخاباتي بويژه درمناظره­هاي تلويزيوني يادآور شد : دشمنان و معاندين نظام دركمين نشسته­اند تا از كوچكترين اختلاف و يا غفلت نامزدهاي انتخاباتي براي رسيدن به اهداف مغرضانه خود بهره­برداري سياسي نمايند موضوعي كه متأسفانه در فتنه سال 88 بعلت بي توجهي برخي نامزدها به رعايت اصول و موازين اخلاق حرفه­اي شاهد آن بوديم. كه در همان ايام هم مقام معظم رهبري به كساني كه تقواي سياسي و اخلاق انتخاباتي را رعايت ننمودند تذكر و هشدار دادند.

مظفري تأكيد کرد: دشمن هميشه در پي اين بوده است كه پايه­هاي نظام را تضعيف نمايد و يقيناً رعايت اخلاق در انجام يك رقابت سياسي سالم و در امتداد آن حضور پرشور مردم ولايي در انتخابات دشمنان را نااميد و نيات و اهداف شوم آناي را عقيم خواهد نمود.

دادستان زنجان افزود: فتنه سال 88 واتفاقات آن را نبايد هيچگاه فراموش كرد به ياد داشته باشيم كه اتفاقات سال 88 خواسته و هدف دشمن بوده و بدخواهان نظام هميشه بدنبال ضربه زدن به نظام هستند و ما هستيم كه بايد هميشه هوشيارانه و با بصيرت ، با عملكرد مطلوب و انجام صحيح وظايف خود با رعايت تقوا حافظ انقلاب و خون شهيدان باشيم .

وي تصريح كرد : اگر به وظايف شرعي و قانوني خود عمل نكنيم در راستاي اهداف دشمن ومتزلزل شدن پايه­هاي نظام قدم برداشتيم .

دادستان زنجان اضافه كرد: اين انتخابات بوده كه سبب شكوفايي و سربلندي اين نظام شده است انتخابات تبلور و مظهر حضور پرشور مردم و مردم سالاري ديني است.

مظفری یادآور شد: بیش از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد وهیچ کشوری در طول این مدت به این تعداد انتخابات برگزار نکرده است و  از طرفی انتخابات ما انتخابات سالمی است و موارد جزئی نیز آنقدر کم اهمیت هستند که در حد بیان کردن نیستند

وی با تاکید دوباره بر این نکته که هدف ستاد مذکور پیشگیری از جرم است، گفت: استفاده از بیت‌المال فقط استفاده از خودرو و تلفن و موارد این چنینی نیست بلکه بیت‌المال نفس و خود شخص است یعنی فرد باید وقتش را برای نظام صرف کند نه برای کاندیدای خاص، متاسفانه برخی در وقت اداری از موقعیت خود به نفع کاندیدای خاصی استفاده می‌کنند.

دادستان زنجان عنوان کرد: مسئولی که برای سخنرانی دعوت می‌شود باید با بیان کلیات مردم را نسبت به اخلاق انتخاباتی، شرایط کاندیدای اصلح آگاه کند نه اینکه موضع خاصی داشته و آن را به مردم منتقل کند.

وی با بیان اینکه ورود به انتخابات برای ارگانهای دولتی ممنوع است، اظهار داشت: افرادی هستند که خودشان را کنار کشیده و با پول اندک نوجوانی را تحریک و یا اجیر می نمایند تا مطالب و شعارهایی را در فضای مجازی منتشر کند که ما باید جلوی این موارد را بگیریم.مظفری با تاکید بر اینکه این افراد فضای کشوررا  به تشنج می‌کشانند، خاطرنشان کرد: در همین جلسه به همه اخطار داده می شود که اگر مراعات لازم در فضای مجازی انجام نشود به جد با عاملین اصلی تخلف و جرم برخورد خواهد شد هر کسی باید خودش حرفش را بزند نه اینکه مطالبی را به تعدادی نوجوان ناآگاه بدهند تا در سایت‌ها و فضای مجازی انتشار دهند.

وی ادامه داد: این افرادی که لطمه به نظام و انتخابات می‌زنند خیال می‌کنند مردم از این موارد خبر ندارند در حالی که مردم ما از آگاهی و بصیرت بالاتری برخوردارهستند .

دادستان زنجان با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها به رعایت اخلاق انتخاباتی تاکید داشته‌اند، گفت: باید به توصیه‌های مقام معظم رهبری توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه نباید فضای جامعه را دو قطبی نمود و نباید به جای ایجاد فضای مودت موجب ایجاد کدورت شد افزود: باید پیشگیری‌های لازم در این مورد انجام شود که صدا و سیما در این زمینه نقش اساسی در بیان کلیات و آگاهی‌بخشی به مردم دارد.

مظفری افزود: اگر صدا و سیما ما فعال تر باشد و از کارشناسان با تقوا و بی طرف در بیان کلیات و وظایف شورا ی اسلامی شهراستفاده کند افراد دارای صلاحیت انتخاب می‌شوند.

وی با طرح این پرسش که چرا شوراهای شهر ما با مشکل مواجه می‌شوند، توضیح داد: برخی از مردم  از اهمیت شورا آگاهی کافی ندارند، شورا از اختیاراتی برخوردار است که هر کسی از آن برخودار نیست.

دادستان زنجان با ذکر اینکه باید دید چرا شهر درجا می‌زند، ابراز کرد: دلیل آن این است که ما در انتخابات شورا ها دقت کافی را نداریم چرا که باید به لیاقت و توانمندی‌ها توجه داشت.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و لزوم توجه به شرایط کاندیدای اصلح تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری نیز نباید به یک شعار رای داد و باید پیشینه ، عملکرد و تعهد و تخصص کاندیداها مد نظر باشد باید دید چه کسی عامل به منویات رهبری بوده و موازین و خطوط تبیین شده از سوی معظم له و قانون را مراعات نموده و مینماید .

مظفری با تاکید بر اینکه مسئولان باید از موضع‌گیری‌های فردی در مورد یک کاندیدا پرهیز کنند، اظهار داشت: قوه قضاییه وابسته به هیچ حزب و گروهی نیست و اگر هر شخص و یا کاندیدایی تخلف و جرم انتخاباتی انجام دهد با جدیت و قاطعیت با آن برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه ملاک ما قانون و فرمایشات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) است، عنوان کرد: ما قانون را اجرا می‌کنیم و با افراد کاری نداریم و مردم به هر کسی رای دهند نماینده جامعه و مردم است.

دادستان زنجان با تذکر این نکته که کدورتها را در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیشتر مشاهده می‌کنیم، ابراز کرد: گاهی انتخابات شورا طایفه‌ای عمل می‌شود که دادستانهای محترم و مسئولان  اجرایی باید نسبت به این موضوعات توجه جدی داشته و مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

مظفری پلیس فتا را یکی از اعضای دائمی ستاد پیشگیری از تجلفات و جرائم انتخاباتی دانست و تصریح کرد: امروزه شرایط تغییر کرده و بیشتر تبلیغات از طریق فضای مجازی انجام می‌شود که نیاز است پلیس فتا همه موارد را رصد و بررسی کرده و گزارش تخلفات و جرائم را ارائه کند و دادستان‌ها و یا یکی از معاونانشان مسئول پیگیری جرائم فضای مجازی هستند.

وی خاطرنشان کرد: دادگستری و دادستراها برای ارائه استعلام‌های مربوط به سوابق نامزدها مسئول کشیک داشته و حتی یک روز تعطیلی ندارند و پاسخ استعلام‌ها نیز باید در همان روز صادر شود.

دادستان زنجان هدف از برگزاری جلسات ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی را برگزاری انتخابات سالم و پرشور و تودهنی زدن به دشمن و معاندین نظام عنوان کرد و افزود: باید از شایعه‌پراکنی‌ها و تخلفات پیگشیری کنیم.

وی با تاکید بر هوشیاری مجموعه‌های اطلاعاتی و امنیتی خاطرنشان کرد: باید از اتفاقاتی که سبب سوء استفاده دشمن می‌شود جلوگیری شود.

دادستان زنجان در پایان جلسه تاکید نمود : مسئولیت همه بویژه ما مسئولان  در قبال مردم ، انقلاب و خون شهیدان بسیارسترگ و خطیر هست بیایید با مودت و هم افزایی و تلاش برای خدمتگزاری بیشتر دست در دست هم دهیم و همگی دستهایمان را به دست مبارک رهبری گره زنیم تا ضمن منحرف نشدن از مسیر اصلی انقلاب با اجرای فرامین رهبری و عملیاتی نمودن هدایت های داهیانه معظم له شاهد برگزاری یک انتخابات اخلاقمدار،  پر شورو با حضور حداکثری مردم انقلابی همیشه در صحنه باشیم . 

 //ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴