logo
امروز : شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۰۱۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

واقعیت‌های امروز بهداشت و درمان با گذشته فرق کرده است/ لزوم اتخاذ تمهیدات ویژه برای چهار شنبه آخر سال

واقعیت‌های-امروز-بهداشت-و-درمان-با-گذشته-فرق-کرده-است-لزوم-اتخاذ-تمهیدات-ویژه-برای-چهار-شنبه-آخر-سال

استاندار زنجان با اشاره به دغدغه‌های حوزه بهداشت و درمان گفت: واقعیت‌های امروز بهداشت و درمان با گذشته فرق کرده است.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان زنجان با بیان اینکه در حوزه سلامت باید کارهای اساسی انجام شود، اظهار کرد: کارهای بزرگی را در این حوزه باید در استان پیش بگیریم.

وی با اشاره به انتخاب معاون سیاسی استانداری زنجان افزود: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان(خدابخش مرادی نافچی) روز شنبه به صورت رسمی معرفی می‌شود، با توجه به اینکه معاون سیاسی رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی است بنابراین با توجه به توانمندی مدیریتی ایشان در سطح ملی و معاونت‌های سیاسی برخی استانها امیدواریم موضوع سلامت به خوبی در استان پیش برود.

استاندار زنجان با بیان اینکه واقعیت‌های امروز بهداشت و درمان با گذشته فرق کرده است، عنوان کرد: در گذشته موضوع کنترل بیماریهای واگیردار را داشتیم که امروز این دغدغه وجود ندارد اما بزرگترین مشکل بیماریهای غیرواگیر هستند.

وی با اشاره به اینکه کنترل بیماریهای غیرواگیر تنها وظیفه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیست، خاطرنشان کرد: باید مواد غذایی سالم در اختیار مردم قرار دهیم و از طرف دیگر مردم نیز مراعات لازم را داشته باشند.

حقیقی با بیان اینکه هدف از ایجاد کانونهای سلامت احصا مسائل مربوط به بهداشت و درمان و مشارکت مردم در امر سلامت است، گفت: آموزش نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهرها، روستاها  و دهیاران می‌تواند کمک‌کننده باشند که ما آمادگی همکاری در این خصوص را داریم.

وی با اشاره به چهارشنبه آخر سال عنوان کرد: انتظار اقدامات خوب را برای چهارشنبه آخر سال داریم، تمامی تلاشها باید در راستای ایجابی مسئله باشد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه اصناف باید انصاف به خرج دهند، ادامه داد: اگر اصناف اقدام غیرقانونی انجام داده و مواد خطرناک در اختیار مردم قرار دهند، باید پاسخگوی اقدامات باشند.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه شادی باید استاندارد باشد، تصریح کرد: صدا و سیما باید در این زمینه بیشتر کار کند و همکاری دانشگاه علوم پزشکی با رسانه ملی و خبرگزاری برای فرهنگ سازی در این زمینه لازم است.

حقیقی با اشاره به اهمیت بهداشت در تعطیلات نوروز ابراز کرد: باید از بضاعت سازمانهای مردم نهاد در این زمینه استفاده شود.

وی جزیره‌ای عمل کردن یکی از مشکلات است، اظهار کرد: اگر حوزه اجتماعی ما بتواند اجتماعی کردن سلامت را اجرا کند ارزشمند بوده و مورد رضایت خواهد بود.

استاندار زنجان در مورد توزیع نشدن شیر در مدارس با توجه به تخصیص نیافتن اعتبارات آن از طرف وزارت آموزش و پرورش گفت: برای توزیع شیر در مدارس برخی مناطق و مدارس شبانه روزی طرحی باید از طرف آموزش پرورش به ما ارائه شود.

وی در خصوص افزایش توزیع قلیان در استان نیز خواستار برگزاری جلساتی کارشناسی در این حوزه شد و افزود: همه باید در این زمینه دست به دست هم داده و از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر