logo
امروز : شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۰۱۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
استاندار زنجان:

پسماندهای شهرک روی زنجان سال آینده تعیین تکلیف می‌شود/ تعیین جایگزین برای مدیران پروازی استان

پسماندهای-شهرک-روی-زنجان-سال-آینده-تعیین-تکلیف-می‌شود-تعیین-جایگزین-برای-مدیران-پروازی-استان

استاندار زنجان با اشاره به موضوع آلایندگی پسماندهای شهرک روی گفت: پسماندهای شهرک روی زنجان سال آینده تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با اشاره به لزوم توجه به احیای هویت و فرهنگ در جوامع شهری و کیفیت پروژه های عمرانی اظهار کرد: باید با ارتباط تنگاتنگ از نظرات مردم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بی تفاوتی مردم نسبت به فرهنگ، هویت شهری و وضعیت مبلمان شهری از آسیب های جدی است، ابراز کرد: باید نسبت به احیای فرهنگ بویژه در جوامع شهری توجه شود و با برقراری ارتباط و تعامل با مردم از نظرات مردم در توسعه استان استفاده کنیم.

استاندار زنجان تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که طولانی شدن مدت زمان اجرای پروژه های عمران شهری و برخی عدم هماهنگی‌ها موجب کم شدن کیفیت خدمات، ایجاد بی تفاوتی در مردم و کاهش نشاط اجتماعی در جامعه شود.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در ساماندهی فضاهای شهری موجب افزایش نشاط اجتماعی در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر ساماندهی فضاهای شهری و برخورد جدی با متجاوزان به حریم عمومی، باید از مشارکت مردم و مغازه داران برای زیباتر نمودن شهرها استفاده کرد.

حقیقی با تاکید بر اینکه همه وظایف ما صرفا کلنگ‌زنی و اجرای پروژه نیست بلکه باید به فکر افزایش نشاط و آرامش اجتماعی نیز باشیم، گفت: باید اقداماتی را که در اسرع وقت و با اعتبارات مالی و توان موجود به نتیجه ختم خواهد شد، انجام دهیم.

وی با بیان اینکه تشکیل شوراهای اسلامی از اصول قانون اساسی است، عنوان کرد: دفاع از شوراها و شهرداران را وظیفه خود می دانم و تمایل زیادی به استمرار جلسات با شوراها دارم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه شوراها از بزرگ ترین نهادهای مدنی کشور، منتخب مردم و بازوان توانمند دولت هستند، بیان کرد: شوراها باید همچون سایر مسئولان به فکر ارائه خدمت به مردم به دور از فضای سیاسی باشند چراکه سیاسی‌کاری برای شورا و مدیریت سم است.

وی اظهار کرد: از ابتدای ورودم اجرای قانون، سرعت، دقت، چابک‌سازی مدیریت و عملگرایی در اولویت برنامه هایم قرار داشته است و هدفم از بازدیدهای دوره ای از ادارات مختلف و بازار و حضور در جمع مردم این است که همه تلاش و فکرم در راستای حل مشکلات مردم باشد.

حقیقی با بیان اینکه ارائه خدمت صادقانه به مردم مستلزم اختصاص وقت و توان برای رفع مشکلات جامعه است، افزود: همه ما امروز وظیفه داریم جامعه را آرام نگهداریم و برای حفظ این آرامش، تمام وقت و انرژی مسئولان باید برای خدمت واقعی و صادقانه به مردم و رفع مشکلات آن ها اختصاص یابد.

وی گفت: با توجه به آغاز عملیات اجرایی پروژه های عمرانی و شهری مهم در استان زنجان بعنوان یکی از مطالبات اساسی مردم، اینکه خواسته مردم در پروژه هایی نظیر سبزه‌میدان و بازگشایی خیابان پادگان محقق شده مایه خوشحالی است هر چند که در اجرای سبزه‌میدان شهرداری به لحاظ مالی ضرر کرده است.

استاندار زنجان بیان کرد: نخستین درخواست بنده از اعضای شورا پیدا کردن راهکاری برای ایجاد درآمد پایدار است زیرا افزایش غیر منطقی تعرفه‌ها راهکار افزایش درآمد نیست.

وی با بیان اینکه وجود نقشه راه مدون و هماهنگی در اجرای پروژه های استان  ضروری است، ادامه داد: مباحث محیط زیستی و کیفیت اجرای پروژه های عمرانی باید با هم تلفیق و بصورت هماهنگ مورد توجه قرار گیرند.

حقیقی با اشاره به تشکیل ستادی برای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ستادی برای عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در نظر گرفته‌ایم که از حضور شورا نیز در آن ستاد دعوت خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت بازار مرغ در استان عنوان کرد: سرانه مصرف مرغ در استان زنجان در حدود ۲۵ کیلوگرم بود اما امسال این میزان به ۳۰ کیلوگرم رسیده است و با توجه به اینکه زنجان تنها استانی که قیمت مرغ را ثابت نگه‌داشته در روزهای اخیر شاهد اقدام عده ای برای خروج و قاچاق مرغ مورد نیاز مردم از استان بوده ایم که اجازه این امر داده نشد و از این پس نیز تا سهم مورد نیاز مردم استان تامین نشود اجازه فروش مرغ به سایر استان ها را نخواهم داد، لذا همه باید دست به دست هم دهیم و برای نظارت و تنظیم بازار با هم همکاری کنیم‌.

استاندار زنجان با اشاره به لزوم چابک سازی در مدیریت‌ها تصریح کرد: اگر می‌گوییم خدمتگزار مردم هستیم بنابراین باید خدمت کنیم، مردم نوکر نمی‌خواهند بلکه دوست دارند مسئولان برایشان خدمت کنند.

وی با اشاره به وجود مدیران پروازی در استان تصریح کرد: مدیران جایگزین اینها در حال انجام مراحل استعلام هستند.

حقیقی به  موضوع پسماندهای شهرک تحصصی روی زنجان نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ این موضوع تعیین تکیلف خواهد شد، ما به دنبال این هستیم تا سود این پسماندها به مردم برسد.

ضرورت شفاف سازی صورت های مالی شهرداری ها برای مردم، تاکید بر همسویی بیشتر اعضای شوراهای اسلامی با شهرداران، کنترل هوشمند ترافیک برای کاهش تصادفات، توجه به کنترل بیماری های غیرواگیر در تدوین سند سلامت استان، اجرای پایلوت طرح های مقابله با آسیب های اجتماعی در زنجان، تعامل مدیران شهری با رسانه ها برای امیدافزایی در جامعه، رفع معضل پسماند با بازیافت زباله ها و ساماندهی اصولی دست‌فروشان بدون در خطر افتادن شغل آنها از دیگر نکات مورد تاکید استاندار زنجان در جلسه رسمی و علنی اعضای شورای اسلامی شهر زنجان بود.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر