logo
امروز : شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۰۱۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان زنجان خبرداد

اجراي طرح احيا و بازسازي 17 هكتار از معدن انگوران

اجراي-طرح-احيا-و-بازسازي-17-هكتار-از-معدن-انگوران-

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اجراي طرح بازسازي و احيا در معادن استان زنجان گفت: اين طرح در حال حاضر در 17 هكتار از معدن انگوران اجرا مي‌شود.

پيمان فقيه در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اينكه پروژه‌هاي شاخصي كه در سطح استان احيا و بازسازي معادن اجرا مي‌شود سرب و روي انگوران است اظهار كرد: در سال گذشته طرح بازسازي و احيا در اين معدن آغاز شد و در حال حاضر نيز اين كار ادامه دارد.

وي با اشاره به اينكه اين طرح در اين معدن به مساحت 17 هكتار در حال اجرا است بيان كرد: نهال مورد نياز اين طرح توسط منابع طبيعي تامين شده و بقيه كارها از صفر تا 100 توسط خود شركت انجام مي‌شود.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطر نشان كرد: اين از جمله طرحهاي موفق در اين زمينه در استان زنجان بود كه در سطح كشوري نيز تقدير شد.

وي بيان كرد: براساس برنامه‌ريزي‌هاي زمانبدي شده تا پايان امسال اين طرح به صورت كامل انجام مي‌شود.

فقيه عنوان كرد: پروژه‌هايي نيز در راستاي تثبيت محيط اطراف معادن كه در اثر فعاليت‌هاي مخرب معدني انجام مي‌شود.

وي بيان كرد: در برخي از مناطق ابهر كه فعاليت‌هاي معدني باعث فرسايش خاك شده بود كه اقداماتي در اين راستا در تثبيت رسوبات كه ممكن است در آبراهه‌ها و سد‌ها تجمع ‌يافته و منجر به خسارت شود انجام شد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان همچنين با اشاره به اینکه در حوزه گیاه پزشکی نیز در سال‌جاری کنترل آفات و بیماری‌ها در دستور کار قرار گرفت، افزود: در بخش نخست کنترل آفات از محل صندوق ملی توسعه 72 میلیون تومان اعتبار در 472 هکتار اجرایی شد و با 135 میلیون تومان اعتبار یک هزار و 54 هکتار از جنگل‌های ارس منطقه طارم از آسیب آفات نجات یافته است.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌جاری تغییر الگوی سوخت در 6 روستا با تعداد 130 دستگاه آبگرمکن انجام شده است.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر