logo
امروز : شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۰۱۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مديركل منابع طبيعي استان زنجان:

سالانه 15 ميليون متر‌مكعب آب در سفره‌هاي زير‌زميني استان زنجان ذخيره مي‌شود/ توزيع نهال رايگان به مناسبت هفته منابع طبيعي در زنجان

سالانه-15-ميليون-متر‌مكعب-آب-در-سفره‌هاي-زير‌زميني-استان-زنجان-ذخيره-مي‌شود-توزيع-نهال-رايگان-به-مناسبت-هفته-منابع-طبيعي-در-زنجان

مديركل منابع طبيعي استان زنجان با اشاره به ذخيره آب از طريق ساخت پروژه‌هاي منابع طبيعي در استان زنجان گفت: با اين اقدامات به طور متوسط سالانه 15 ميليون متر‌مكعب آب در سفره‌هاي زير‌زميني استان ذخيره مي‌شود.

به گزارش موج رسا; خليل آقاجانلو با اشاره به اينكه از ظرفيت گروه‌هاي مختلف كه مي‌توانند براي ما در حفاظت از منابع طبيعي كمك كنند استفاده شده است اظهار كرد: در چند سال اخير قبل با مقايسه‌اي كه داشتيم احساس خطر و چالش منابع طبيعي به نوعي در بين مردم و مسئولان ايجاد شده است.

وي تصريح كرد: اين حساسيت‌ها ايجاد شده و ما نيز بايد از اين وضعيت در تشديد مراقبت از منابع طبيعي استفاده كنيم و توجه به حوزه منابع طبيعي علي‌رقم كمبود بودجه در سطح كشور وجود دارد و خوشبختانه در سال 97 اعتبارات خوبي در سطح كشور به حوزه ديده شد.

مديركل منابع طبيعي استان زنجان با بيان اينكه 200 ميليون دلار براي حفاظت از عرصه‌هاي منابع طبيعي كشور امسال در نظر گرفته شد بيان كرد: سهم استانها هم مشخص شد و براي سال آينده نيز 150 ميليون يورو براي آبخيز‌داري كشور در نظر گرفته شده است.

وي عنوان كرد: اميدواريم با تحقق اين ميزان اعتبار براي منابع طبيعي گامهاي خوبي برداريم.

آقاجانلو خاطر نشان كرد: هر جا پروژه‌هاي منابع طبيعي ايجاد شده باعث افزايش اميد در بين مردم شده است.

وي عنوان كرد: كارهاي بسيار موثري در سطح در حفاظت از عرصه‌هاي منابع طبيعي انجام شده ولي جاي كار در اين حوزه بسيار زياد است.

مديركل منابع طبيعي استان زنجان بيان كرد: براي امسال 250 اصله نهال در هفته منابع در سطح استان توزيع مي‌شود و بيشتر نهالهاي ما براي ايجاد فضاي سبز بوده و بخش عمده به منظور توسعه صنوبركاري و صنايع چوب است.

وي ابراز كرد: اين نهالها تقريبا ميشه گفت رايگان بوده و برخي از آنها با قيمت جزئي در بين مردم استان زنجان توزيع مي‌شود.

آقاجانلو بيان كرد: سالانه 15 ميليون متر‌مكعب آب در سفره‌هاي زير زمين ذخيره مي‌كنيم و خوشبختانه بارندگي‌هاي خوبي را امسال در سطح استان داشتيم.

وي بيان كرد: سازه‌هايي كه در حوزه آبخيزداري ساخته‌ شده‌اند پرآب هستند و آبگيري شده است.

مديركل منابع طبيعي استان زنجان با اشاره به اجراي طرح كاداست در اراضي ملي و حاكميت دولت است افزود: اين طرح از طريق منابع استاني و منابع ملي در حال انجام است كه مي‌تواند يك گامي مهم براي كاهش تعارضات مردم و دولت باشد و همچنين از بحث زمين خواري در سطح استان پيشگيري شود.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر