logo
امروز : شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۰۰۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

پویش مردمی «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» در زنجان راه‌اندازی شد

پویش-مردمی-«نه-به-چهارشنبه‌سوری-خطرناک»-در-زنجان-راه‌اندازی-شد

پویش مردمی «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» به همت آتش‌نشانی زنجان راه‌اندازی شد.

به گزارش موج رسا; چهارشنبه سوری در معنای واقعی یک جشن است که ایرانیان با پریدن از روی آتش این شب را جشن می‌گیرند اما عده‌ای با منفجر کردن مواد منفحره و محترقه حوادث جبران‌ناپذیری را به وجود می آورند.

چند سال است که با نزدیک به عید نوروز و روز چهارشنبه‌ آخر سال شاهد صحنه‌های دلخراشی هستیم که در نتیجه بازی با مواد محترقه رخ می‌دهد حوادثی که غیرقابل جبران بوده و گاها تا آخر عمر از بین نمی‌رود.

متاسفانه چندین سال است که چهارشنبه سوری از آیین و آداب و رسوم خود فاصله گرفته و به دغدغه‌ای برای خانواده‌ها و مسئولان تبدیل شده است، چراکه این آیین کهن ایران‌زمین که در روزگارانی نمادی برای گذر از غم و نکبت به سمت شادی و نیک‌بختی بوده امروز به شو و نمایشی از انواع حرکات پرخطر از قبیل استفاده از نارنجک‌های دست‌ساز و سایر مواد محترقه پرخطر تبدیل شده که نه تنها شادی را برای خانواده‌ها به همراه نداشته بلکه بسیاری از آنها را در آستانه سال جدید با مشکل مواجه کرده و حتی عزیزان بسیاری را به کام مرگ می‌کشاند که جز تلخی و اندوه چیزی به همراه ندارد.

در همین راستا امسال پویش مردمی «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» به همت آتش‌نشانی زنجان و به احترام آتش‌نشانان راه‌اندازی شده است.

سیدحمید موسوی با اشاره به خطرات استفاده از مواد منفجره برای شادی کوتاه مدت بیان کرد: این گونه کارها نه تنها موجب شادی خانواده‌ها نمی‌شود بلکه در برخی مواقع صدمات جبران ناپذیری می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» ابراز کرد: این پوشش به منظور فرهنگ سازی به دشتن چهارشنبه سوری آرام در زنجان راه اندازی شده تا شاهد حوادث ناگوار در آستانه عید نباشیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان خانواده‌ها را مهمترین موضوع در فرهنگ سازی این امر در جامعه عنوان کرد و گفت: از خانواده‌ها تقاضا داریم به فرزندان خود اجازه استفاده از مواد منفجره را ندهند چرا که اینکار می‌تواند موجب آسیبهای جدی و جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

وی نوجوانان و کودکان را بیشترین قربانیان حوادث چهارشنبه سوری آخر سال عنوان کرد و افزود: بنا براین این موضوع هشداری برای خانواده‌ها برای کنترل فرزندانشان است.

موسوی با بیان اینکه هرگونه بی توجهی و سهل انگاری در اجرای مراسم چهارشنبه سوری زیان‌های جبران ناپذیر مالی و جانی را به همراه دارد، گفت: به همین دلیل انتظار داریم همشهریان در این زمینه همکاری لازم را داشته و به احترام آتش‌نشانان به پویش مردمی «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» بپیوندند.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر