logo
امروز : شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۰۰۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

تعداد بازدید کنندگان خارجی از گنبد سلطانیه از مرز 7 هزار نفر گذشت/ طرح بدنه سازی اطراف گنبد سلطانیه سال آینده اجرا می‌شود

تعداد-بازدید-کنندگان-خارجی-از-گنبد-سلطانیه-از-مرز-7-هزار-نفر-گذشت-طرح-بدنه-سازی-اطراف-گنبد-سلطانیه-سال-آینده-اجرا-می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به افزایش میزان بازدیدکنندگان خارجی از گنبد سلطانیه گفت: تعداد بازدید کنندگان خارجی از گنبد سلطانیه در سال جاری از مرز 7 هزار نفر گذشت.

یحیی رحتمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به افزایش تعداد تخت‌های اقامتی گردشگری در استان زنجان اظهار کرد: تعداد تخت‌های اقامتی از یک هزار و100 تخت به دو هزار و 500 تخت اقامتی افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: همچنین استان زنجان در رویدادهای بین‌المللی رتبه اول گردشگری را نیز امسال کسب کرد.

رحمتی در خصوص تاکیدات استاندار زنجان در استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان زنجان خاطر نشان کرد: جای کار و استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان زنجان وجود دارد و بسنده کردن به وضعیت موجود مورد رضایت ما نیست.

وی بیان کرد: از پتانسیل‌های گردشگری استان استفاده می‌شود ولی با این کار از تمام ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اظهار کرد: یک مورد مهم را نیز باید توجه داشته باشیم که اعتبارات حوزه گردشگری استان زنجان بسیار محدود است.

وی با اشاره به ساخت هتل 4 ستاره در شهرستان سلطانیه عنوان کرد: زمین مورد نیاز برای احداث آن و کاربری آن انجام شده و بعد از عید بلافاصله عملیات اجرایی هتل چهار ستاره در ان شهرستان آغاز می‌شود.

رحمتی با اشاره به اینکه هنور شهرستان سلطانیه به معنی واقعی منتفع گردشگری نیست گفت: هر چند که اقداماتی انجام شده ولی جای کار زیاد است.

وی با اشاره به اجرای طرح بدنه سازی اطراف گنبد سلطانیه گفت: اعتبارات طرح از محل بازآفرینی شهری تامین میشود و اجرای این طرح مصوب شده و کار طراحی آن نیز انجام شده که در حال حاضر منتظر ابلاغ تخصیص هستیم که در صورت ابلاغ تخصیص عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: عملیات اجرایی این طرح سال آینده آغاز می‌شود.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر