logo
امروز : شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۰۰۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

برنامه سلامت استان زنجان تدوین شد

برنامه-سلامت-استان-زنجان-تدوین-شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از تدوین برنامه سلامت استان زنجان خبرداد و گفت: کار تدوین این برنامه از سال گذشته آغاز شد و چارچوب آن نیز توسط خود وزارتخانه تعیین شده است.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به تدوین برنامه سلامت استان زنجان در قالب یک کتابچه 180 صفحه‌ای اظهار کرد: این برنامه براساس چارچوب خود وزارتخانه با ضوابطی که تعریف کرده تدوین شده است.

وی تصریح کرد: یکی از نکات بسیار مهم در تدوین این برنامه مشارکت همه سازمانها و نهاد‌‌ها و مردم بوده و برای تدوین این برنامه نیز تیم راهبری تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: تا تدوین نهایی و تصویب نهایی این برنامه کارهای زیادی داریم و این برنامه در واقع یک سند بالا دستی جغرافیای استانی است که هدف آن ارتقای عادلانه شاخص‌های سلامت و توسعه آن با تلاش همه دستگاه‌ها و نمایندگان آنها زیر مجموعه استانداری و مدیریت سازمان برنامه و بودجه است.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این برنامه رسیدن به یک برنامه جامع در یک مقطع زمانی 5 ساله بوده تا شاخص‌های سلامت ارتقا یابد بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی در این طرح تنها هماهنگ کننده و نظارت کننده است و در نهایت هدایت چارچوب کلی کار را انجام می‌دهد.

قزلباش افزود: اگر این برنامه٬ برنامه‌ای باشد که چارچوب مشخص و تبیین شده داشته باشد می‌تواند الگویی برای سایر استانها باشد.

رضا عسگری فرماندار زنجان نیز در جلسه با تاکید براینکه این برنامه باید به صورت سند تدوین شود بیان کرد: این برنامه اگر به صورت سند تدوین شود یعنی علوم پزشکی تنها مکلف بر انجام آن نیست.

وی ابراز کرد: قید این برنامه با عنوان سند باعث می‌شود سایر دستگاه‌ها نیز بر انجام آن تکلیف پیدا ‌کنند تا با اقدامات خود بتوانیم به اهداف سند برسیم.

فرماندار زنجان بیان کرد: با توجه به اینکه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف تکالیفی دارند که اگر همکاری نباشد و دستگاه‌ها تکالیف خودشان را انجام ندهند ما هیچ وقت به شاخص مورد نظر خود در اجرای آن نمی‌رسیم.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر