logo
امروز : شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۰۰۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

برخي از مناطق با فعاليت معادن شبيه به ميدان جنگ و جبهه شده است/ نظارت محيط زيست بر فعاليت معادن بايد افزايش يابد

برخي-از-مناطق-با-فعاليت-معادن-شبيه-به-ميدان-جنگ-و-جبهه-شده-است-نظارت-محيط-زيست-بر-فعاليت-معادن-بايد-افزايش-يابد

استاندار زنجان با اشاره به تخريب محيط زيست توسط برخي از معادن در استان زنجان گفت: برخي از مناطق با فعاليت معادن شبيه به ميدان جنگ و جبهه شده است.

به گزارش موج رسا;  فتح‌اله حقيقي امروز جلسه شوراي برنامه‌ريزي استان زنجان با اشاره به واگذاري معادن و تخريب محيط زيست توسط معادن در استان زنجان اظهار كرد: برخي از معادن با فعاليت خود محيط زيست را حتي بدتر از صدام تخريب كردند و انگار محيط زيست را با موشك داغون كردند.

وي تصريح كرد: اين موضوع بنده را بسيار ناراحت كرده و وقت نكردم اين كارها را پيگير شوم يعني فرصت پيش نيامده است و اگر پيگير اين كارها شوم در رابطه با آن تصميماتي خواهم گرفت.

استاندار زنجان بيان كرد: كسانيكه با فعاليت‌هاي معدني خود محيط زيست را تخريب مي‌كنند بايد با آنها برخورد شده و مجوزهاي آنها نيز باطل شود.

وي بيان كرد: تصاويري از فعاليت برخي معادن به دستم مي‌رسد اگر باران شديد ببارد روستا را سيل مي‌برد و اين چه مجوزي است كه به معادن داده شده است.

حقيقي خاطر نشان كرد: به معادن محوز داده شده يك متر كنده كاري انجام دهد در حالي كه 10 متر كنده كاري مي‌كنند در خالي كه خدا را خوش نمي‌آيد بايد يك مقدار نيز به محيط زيست رحم كنيم.

وي بيان كرد: كسانيكه الفباي كار را رعايت نمي‌كنند چه لزومي دارد كه به آنها مجوز داده مي‌شود و بعد از آن نيز نظارتي صورت نمي گيرد و اگر نظارت صورت مي‌گرفت اين مشكلات ايجاد بوجود نمي‌آمد.

استاندار زنجان عنوان كرد: يك جلسه‌اي مرتبط با اين موارد تشكيل شود و صنعت و معدن و تجارت نيز يك گزارش عملي بايد در اين رابطه ارائه دهد.

وي به تشكيل تيم بازرسي براي نظارت و تهيه مستندي از فعاليت‌هاي معدني در سطح استان تاكيد كرد و گفت: برخي از معادن محيط زيست را به طور كامل داغون كردند و محيط زيست برخي از مناطق با فعاليت معادن شبيه به يك ميدان جنگ و جبهه شده است.

حقيقي افزود: مجوز معادن بر اساس قانون و ضوابطي انجام مي‌شود و در هيچ جايي چنين چيزي را نديديم.

وي بيان كرد: از طرفي اقدامات حفاظتي جهادكشاورزي محيط زيست و اقدامات آبخوانداري و غيره را براي حفاظت از محيط زيست انجام مي‌دهيم ولي از طرفي محيط زيست را تخريب مي‌كنيم.

استاندار زنجان بيان كرد: بعد از اين هر مجوزي به هر نحوي با معادن ارتباط داشته باشد مستقيم و يا غيرمستقيم بايد كل مستندات و تصاوير آن و اينكه چطور برداشت صورت ميگيرد و چكاري انجام مي دهد بايد مشخص و آورده شود.

وي عنوان كرد: قبل از آن بايد كارشناسي از طرف فرمانداري مستند‌هاي لازم تهيه شود و بعد از آن با استفاده از اين مستندات كار مصوب صورت گيرد.

حقيقي عنوان كرد: فعاليت‌هاي معدني در استان زنجان به حال خود رها شده و هركسي در معادن هر كاري كه دلش مي‌خواهد انجام مي‌دهد.

وي بيان كرد: كسانيكه با فعاليت‌هاي معدني خود محيط زيست را تخريب مي‌كنند بايد مجوزشان را باطل كنيم و اجازه نداريم به محيط زيست ظلم كنيم.

استاندار زنجان گفت: محيط زيست هم وظيفه دارد كه به فعاليت‌ها نظارت داشته باشد و اجازه چنين فعاليت‌هايي را ندهند.

//ع

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر