logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۰۰۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان:

پرورش ماهيان زينتي فرصتي براي اشتغالزايي/450 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در استان زنجان توليد شد

پرورش-ماهيان-زينتي-فرصتي-براي-اشتغالزايي-450-هزار-قطعه-انواع-ماهیان-زینتی-در-استان-زنجان-توليد-شد

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به توليد ماهيان زينتي در استان زنجان گفت: امسال در استان زنجان 450 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در استان زنجان تولید شد كه در اشتغال استان نيز بسيار تاثير گذار است.

منصور حقی راد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به توسعه اشتغال با توليد ماهيان زينتي در استان زنجان اظهار كرد: اين كار به دليل درآمدزايي خوب براي برخي از جوانان مي‌تواند منبع درآمد خوبي باشد.

وي با اشاره به درآمدزایی بسیار خوب پرورش ماهیان زینتی بيان کرد: یکی از مزیت‌های پرورش ماهیان زینتی این است که این کار به فضای وسیع احتیاج ندارد و در هر 12 متر مربع می توان 10 هزار قطعه ماهیان زینتی تولید کرده و برای یک نفر اشتغالزایی کرد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان از تولید450 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی طی سال جاری در استان زنجان خبر داد و افزود: دوره‌های آموزشی تخصصی پرورش ماهیان زینتی نیز برای علاقه‌مندان در استان برگزار می‌شود.  

وی با بیان اینکه ماهیان زینتی تولیدی استان زنجان عمدتا وارد بازارهای تهران و البرز می‌شود گفت: به متقاضیان پرورش ماهیان زینتی در استان تسهيلاتي نيز ارائه مي‌شود.

حقي‌راد خاطرنشان کرد: در حال حاضر از محل خط اعتباری مکانیزاسیون و صندوق توسعه ملی برای متقاضیان این بخش تسهیلات پرداخت می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وي با اشاره به تولید ماهی گوشتی در استان زنجان تصریح کرد: استان زنجان در بحث تولید ماهی زينتي یک جهش مثبت و مطلوب را داشته که برنامه‌ریزی و هدفگذاری بر این است تا با انجام اقدامات حمایتی اشتغال در اين حوزه را افزايش دهيم.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر