logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۰۰۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وقتی هم مادری هم کارآفرین؛

روایت زندگی کارآفرینی که از یک چرخ به کارگاه تولیدی رسید/ ایجاد زمینه اشتغال برای 70 بانوی ابهری

روایت-زندگی-کارآفرینی-که-از-یک-چرخ-به-کارگاه-تولیدی-رسید-ایجاد-زمینه-اشتغال-برای-70-بانوی-ابهری

بانوی کارآفرین شهرستان ابهر کار خود را با یک چرخ کوچک خانگی آغاز کرد و امروز دارای کارگاه تولیدی است.

به گزارش موج رسا; اقدس علی‌وردی با مشقت و تحمل مشکلات امروز توانسته است زمینه اشتغال برای بانوان ابهری ایجاد کند و به گفته خودش در صورت حمایت می‎تواند تعداد اشتغالزایی خود را به 120 نفر نیز برساند.

علی وردی از روزهای سختی سخن می‎گوید که در کارگاه تولیدی خود که به صورت مغازه بود هم زندگی می‎کرد و هم کار، اما با همت و تلاش خود توانست امروز علاوه بر داشتن کارگاه تولیدی بزرگ، صاحبخانه نیز شود.

توصیه این کارآفرین به جوانان جویای کار تلاش و پشتکار و با سواد بودن است چرا که وی معتقد است بدون داشتن سواد نمی‎توان در کار موفق شد.

علی‎وردی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا، ادامه می دهد در حال حاضر کارگاه تولیدی شلوار زنانه دارد به صورت مستقیم با 20 نفر کار می کند و برای 50 نفر دیگر نیز اشتغالزایی غیر مستقیم دارد.

او می گوید از سال 91 به این کار روی آورده و با وجود موانعی که بر سر راه داشته است با اخذ تسهیلات از کمیته امداد امام خمینی (ره) بدون اینکه تحت حمایت این بنیاد باشد، توانسته کارگاه تولیدی خود را هر روز گسترش داده و امروز هم توان کار بیشتر را دارد.

علی وردی با داشتن سه فرزند به کار خود ادامه داده و امروز فرزند پسرش در کار او را یاری می کند و معتقد است کار و زندگی را می شود با هم اداره کرد به طوری که اشتغال به یکی موجب عدم کارآیی در دیگری نشود.

این کارآفرین از زحمات همسرش نیز قدر دان است و می گوید همسرم با وجود اینکه شغل دیگری دارد اما در کار منزل و کارگاه کمک حالم است.

وی در ابتدای کار به تک دوزی اشتغال داشت و با اضافه کردن 5 نفر به کارگاه خود در کار سری دوزی وارد شد و امروز به عنوان یکی از کارآفرینان این شهرستان محسوب می شود.

او با اشاره به مشکلات سرمایه در گردش و وضعیت امروز بازار، می گوید ضروری است حمایت های لازم از کارآفرینان انجام شود.

این بانوی کارآفرین میزان درآمد زایی هر فرد را در این کارگاه بین 20 تا 50 هزار تومان به صورت روزانه اعلام می کند و می گوید بستگی به دوزنده دارد که چقدر بتواند در آمدزایی کند.

وی معتقد است،جوانان باید اول تحصیل کرده و سپس کاری را شروع کنند تا در آن کار مشکل نداشته و موفق شوند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر