logo
امروز : چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۰۰۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه شورای فرهنگی مطرح شد؛

چهره خوبی از استان زنجان در ایام نوروز معرفی کنیم/ برگزاری نماز جماعت در ۷۰۰ آموزشگاه استان

چهره-خوبی-از-استان-زنجان-در-ایام-نوروز-معرفی-کنیم-برگزاری-نماز-جماعت-در-۷۰۰-آموزشگاه-استان-

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری زنجان گفت: در ایام نوروز باید چهره خوبی از استان زنجان به مسافران نوروزی معرفی کنیم.

به گزارش موج رسا; نیک سرشت معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان در جلسه شورای فرهنگی امروز با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش حجم مسافران گفت: دستگاه های مربوطه باید بیش از پیش  به بازدید ها و بازرسی ها از اماکن تفریحی_ خدماتی، نمازخانه ها را بپردازند و تا قبل از سال جدید نواقص پیش آمده را برطرف کنند.

وی ادامه داد: باید اقدامات و تمهیدات لازم صورت گیرد تا از فضای نمازخانه های موجود در جایگاه های سوخت برای اقامه نماز در ایام نوروز استفاده شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مهم ترین موضوعی که باید در دستور کار قرار دهیم این است که چهره خوبی از استان زنجان در ایام نوروز معرفی کنیم؛ بنابراین دستگاه های مربوطه باید در زیباسازی و ایجاد امکانات لازم برای شهروندان و مسافران نوروزی اهتمام بورزند.

نظری نماینده اداره کل آموزش و پرورش استان در جلسه شورای فرهنگی با توجه به بررسی وضعیت اقامه نماز در مدارس شهری و روستایی استان زنجان گفت : سال گذشته تعداد ۱۴۰ نفر از معلمان پایه سوم در مدارس ابتدایی دخترانه تحت آموزش های لازم و مناسب با موضوع سن تکلیف در دختران قرار گرفتند و امسال نیز این طرح در مدارس غیر انتفاعی برگزار می شود.

نظری با اشاره به مدیریت برنامه های یاوران نماز که در قالب طرح مبینخ برگزار می شود افزود: سال گذشته ۵۰ نفر از مدیران مدارس متوسطه و امسال نیز ۴۴ نفر از فرهنگیان در این طرح تحت آموزش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۲ نفر از ائمه جماعات استان تحت آموزش قرار گرفتند گفت: امسال به دلیل عدم وجود امکانات و اعتبارات لازم ،هیچ آموزشی صورت نگرفته است.

نظری با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۶۲ امام جماعت فرهنگی و ۲۹۸ روحانی در مدارس، نماز جماعت برگزار می کردند و این ارقام امسال به ۲۸۶ امام جماعت فرهنگی و ۱۹۸ روحانی رسیده است گفت : نماز جماعت در ۷۰۰ آموزشگاه استان ،به صورت رسمی برگزار می شود و در باقی آموزشگاه ها؛ به علت نبود تجهیزات و امکانات لازم نماز جماعت اقامه نمی شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : برنامه پیوند به طور هفتگی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در یکی از مدارس ناحیه یک و دو به نوبت بر گزار می شود.

در ادامه این جلسه؛ نماینده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  گفت: ستادی به طور ۳ ماهه از نمازخانه ها و اماکن مذهبی بین راهی بازدید کرده و مشکلات را برطرف می کنند .

وی بیان کرد : ۲۹ راهدارخانه در استان زنجان وجود دارد که کلیه نمازخانه های این راهدارخانه ها در سال اخیر مرمت و بازسازی شده اند ، و آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

نماینده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان یاد آور شد: ۲۹  مجتمع خدماتی _رفاهی در محورهای مواصلاتی استان زنجان وجود دارد که تمامی این مجمتع ها دارای مکان مناسب برای اقامه نماز و آماده حضور مسافران نوروزی است و بازرسی های لازم و مداوم از وضعیت کیفی این نمازخانه ها صورت می گیرد//ف

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر